Alamak, terlebih sudah!

Tuesday, June 21, 2011

Dari Hati Seorang Insan

Gua rasa hari ini hari bertuah. Jadi gua nak tulis entry versi islamik sikit. Gua nak quote seorang member yang quote member beliau merangkap member gua jugak yang jugak quote seorang tabligh. Bunyi nya lebih kurang

"Jangan kejar bayang2 sendiri, biar bayang2 yang mengejar kita"

Lu orang nak tafsir sendiri ke nak gua yang tafsirkan. Gua bukan apa, gua sedikit suspect pegangan hidup pembaca blog gua ni. Kalau jenis tulus mulus, dahi bertanda dah konfem2 tak akan baca tulisan kurang berilmu gua.

Jadi senang cerita, gua tolong la sesama dungu ye. Kang tersilap tafsir jauh pula perginya. Maka ertinya, bila kita kejar bayang2 kita tidak akan sama sekali akan dapat mengejarnya, sebaliknya biar lah ia mengejar kita, dah tentu2 ia akan sentiasa bersama kita.

Bayang2 dalam konteks ini adalah dunia. Kalau sekarang lu terlalu sibuk nak kaya, buat itu buat ini, lu takkan rasa jadi kaya. Cuba tukar sikit, lu pergi buat untuk hidup lepas mati. Gua tak janji tapi lu perhati sendiri. Senang tak hidup lu nanti. Dunia akan datang berlutut mengadap lu.


Akhir kata dari gua, rezeki bukan dari tangan bos gua, rezeki datang dari langit.


notakaki: jangan jilat bontot bos, kelak busuk bau mulut lu.

No comments:

Related Posts with Thumbnails