Alamak, terlebih sudah!

Tuesday, April 13, 2010

camane nak buat taman??

salam..

tak tau nak tulis ape sbnr nye ni..
tapi jari ni mcm gagah2 skit nak menaip..
tulis je ape yg nak tulis..


"pakcik teksi" atau name lain "driver teksi"..
mase aku intern dl aku slalu balik keje nek teksi..
sepanjang 8 bulan aku intern ade gak la aku nek teksi yg same..
pastu ade sorg pakcik ni slalu je aku ternaik teksi die..


sebagai sorg permuda yang berwibawa aku try la cari idea nak borak ngan pakcik ni..
aku dengan pantas membuka perbualan dengan satu soalan maut kat pak pakcik ni..
"pakcik2, pakcik rasa mane hala tuju hidup??
aku tny pakcik tu sbb die muka cam terer je..
ala2 manager colgate palmolive la skit2..

pakcik tu simple je jawab soalan aku..
"hala tuju hidup ni mati"..
camtu je die jawab soalan bernas aku..

aku rasa betol jgk pakcik ni cakap..
tapi aku rasa celah2 antara hidup dgn mati tu biar la ade bunga skit..
baru cantik hidup ni..

bak kate Ralph Waldo Emerson
"It is not length of life, but depth of life"
kalo hidup tak lame pon takpe..
tapi biar la hidup ni berbunga dan cantik..

pandai2 la tanam bunga..
biar jadi taman yang cantik..
moga2 hidup tak sia2..
tanam lah bunga bahagia..
doakan kebahagian semua..
aminnn...

8 comments:

Bro Syah said...

pandai juga jijo bermadah

berfalsafah siap!huhu

best2!

Jijo said...

haha..

md.norq said...

joe.. ak rajin nek dop teksi ni???

Jijo said...

rjin kot..haha

Arif Dzulkifli said...

stylo bak! jo,aku nak berguru ngan mum psni! haha

Jijo said...

lol..

Lenny Sue said...

Hehe..suke suke~~nanti kte tnm same2 k cyg~~

Jijo said...

ok bcuk..hehe

Related Posts with Thumbnails