Alamak, terlebih sudah!

Wednesday, April 21, 2010

3 in 1

Salam..

3 benda yg aku rasa mmg takkan lari dari hidup..
keluarga, kerja, dan agama..
kawan2 kte da boleh masukkan sebagai keluarga..
3 ni ape yang aku terfikir la..
mungkin ade lagi...
aku rasa kte kene ade 1 benda untuk satukan 3 benda ni..
TANGGUNGJAWAB..

boleh ke org hidup tanpa keluarga??
ni aku tak sure sgt..
kalo takde keluarga pon still ade kawan..
kawan tu kre keluarga la..
kene ade keluarga kot baru lengkap..

boleh ke org hidup tanpa kerja??
boleh tu boleh..tapi masin la skit sbb org lain nak kene keje nak sara die..
ade org cakap org kat dalam hutan tak kerja ok je hidup..
sape kate diorg tak keje..
diorg still kene cari makan..
cabut daun kayu tu kre kerja la..
kene ade kerja kot baru lengkap..

boleh ke org hidup tanpa agama??
yg ni aku tau boleh..
tapi ciri2 org org bertamadun kene ade agama..
bagi aku kalo ade keluarga sebesar mana pon..
kerja setinggi mana pon..
kalo takde agama tak kemana..
sbb last2 kte akan tetap kembali kepada-Nya..

semua ni just ape yg datang dari benak aku..
tapi kalo ade sape2 terbaca entri ni n rasa ade lagi yg sepatut nye, bagi la komen..

hidup biar enjoy..
tanggungjawab jgn lupe..

bak kate William James..
"The great use of life is to spend it for something that will outlast it"

notakaki: doakan aku dapat keje cepat..tenkiu2..

3 comments:

md.norq said...

stuju.. ak dok dlm utan pon kijo gok ni.. btol dh tu.. hehe..

Jijo said...

rezeki di mana2 nor..huhu

md.norq said...

rezeki ade dimane2.. believe in god..
hehehehe..

Related Posts with Thumbnails